СиГмаСубота, 20.04.2024, 15:32

Приветствую Вас Гість | RSS
Головна | Публікаціїї | Регістрація | Вхід
Методичне об'єднання вчителів математики міста Ясинуватої Донецької області
Меню сайта

Час
Форма входу

Корисні посилання
ІППО
ЗНО
Учи математику!
Міністерство освіти

Главная » Статьи » Самоосвіта вчителя

Організація самоосвітньої діяльності вчителя

Організація самоосвітньої діяльності вчителя

 

О.А. Безугла

г. Ясинувата,  ЗОШ №6

 

Вчитель готується до гарного уроку все життя. Така духовна

й філософська основа професії й технології нашої праці: щоб 

дати учневі іскорку знань, вчителеві необхідно вбрати ціле 

море світла.

                В.А.Сухомлинський

 

Головна мета сучасної системи освіти - знайти, підтримати, розвити людину в людині, закласти в ній механізми самореалізації, саморозвитку, саморегуляції, самовиховання, самоосвіти, допомогти людині жити в злагоді й спокою з іншими людьми, природою, культурою. 

Для організації самоосвітньої діяльності учнів учитель повинен постійно вдосконалюватися, повинен бути творчою особистістю, здатної думати по-новому, самостійно ставити перед собою мету й завдання, пропонувати нестандартні рішення, що має не тільки здатність, але й потребу саморозвиватися .

Отже, першорядним є питання про самоосвіту вчителя, про його безперервну післядипломну освіту.

На мій погляд, головні мотиви самоосвіти вчителі - це:

·   бажання вдосконалювати свою педагогічну майстерність (наприклад, підготовка учнів до міських і обласних олімпіад);

·   поглиблення знань із питань, які викликають інтерес (наприклад, вивчення методики рішення олімпіадних завдань);

·   теоретичне осмислення й узагальнення передового педагогічного досвіду по обраній проблемі.

Керуючись цими мотивами,  щорічно складаю індивідуальний план самоосвіти:

Вересень

1. Самоаналіз професійної діяльності.

2. Визначення ступеня розриву між реальним рівнем компетентності й вимогами суспільства до рівня підготовки педагогічних кадрів.

3. Вибір теми самоосвіти.

4. Планування форм роботи:

     а) формування педагогічної проблеми;

     б) аналіз літератури по обраній темі;

     в) аналіз досвіду впровадження результатів дослідження обраної  теми в практику.

5. Виявлення учнів, що цікавляться математикою й підготовка до олімпіади.

Жовтень - квітень

1. Осмислення, узагальнення вивченої літератури.

2. Експериментальна перевірка нових, власних ідей.

3. Відвідування відкритих уроків, семінарів.

4. Самоконтроль ефективності власної діяльності.

Травень

1. Аналіз виконання поставлених завдань.

2. Самооцінка, визначення перспектив впровадження отриманих знань.

Протягом навчального року

ü     Підвищення ефективності навчальної діяльності учнів при навчанні математиці:

  - робота з формування математичних понять;

  - мотивація стійкого інтересу до навчання;

  - практична спрямованість навчання.

ü      Ознайомлення з новими технологіями викладання математики.

ü      Підвищення інтересу до вивчення предмета математики в учнів.

ü      Моніторинг якості знань учнів.

ü      Вивчення статей у періодичних виданнях.

Здійснюючи реалізацію індивідуального плану,  вирішую питання самоосвіти у двох формах:

-                    індивідуальної – робота з різними джерелами інформації, її пошук в Інтернеті, відвідування бібліотек, методичних кабінетів;

-                     колективної – проходження курсів підвищення кваліфікації при ОблІППО, участь в  обласних семінарах «Шляхи забезпечення самоосвітньої діяльності школярів на уроках математики», «Актуальні проблеми математичної освіти», «Моніторинг якості математичної освіти»; робота в обласній творчій групі по  проблемі: «Розробка матеріалів для складання учбово-комп'ютерних програм по математиці» при Донецьком обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, участь у створенні збірників для тематичного оцінювання по математиці в 5-11 класах; підготовка дітей до обласних і міжнародних математичних конкурсів «Золотий ключик», «Кенгуру», «Колосок», дає підживлення для організації самоосвіти вчителя.

Методичне об'єднання вчителів математики -давно сформована форма колективної роботи однодумців по вдосконалюванню науково-теоретичної й методичної підготовки педагогів.

Як керівник міського методичного об'єднання вчителів математики, хочу відзначити, що методична робота об'єднання починається з аналізу результатів діяльності вчителів математики за минулий навчальний рік і планується з урахуванням діагностичних анкет. Залежно від цього визначається напрямок самоосвіти кожного вчителя з обліком їхніх типових утруднень, планується методична робота вчителів математики на навчальний рік. Діяльність МО різноманітна: проведення відкритих уроків, їхній самоаналіз і аналіз, конструювання й захист конспектів уроків, ділові ігри, суспільні огляди діяльності й звіти вчителів, огляд літератури, презентація ідей, методичні консультації по окремій темі, розробка й захист програми власної діяльності по якому-небудь питанню, обговорення контрольних робіт.  На базі МО створена й  працює творча група «Асоціація математичних змагань», метою діяльності якої є ріст професійної майстерності колективу вчителів, його творчого потенціалу.

Традицією МО стало проведення міської олімпіади вчителів математики, мети й завдання якої:

·        розвиток масової педагогічної творчості вчителів математики;

·        підвищення майстерності вчителів математики, удосконалювання вмінь і навичок педагогів за рішенням олимпиадных завдань;

·        пропаганда й поширення педагогічного досвіду кращих учителів математики.

Думаю, що робота в системі самоосвітньої діяльності вчителів буде вдосконалюватися й здобувати нові форми, тому що тільки займаючись самоосвітою, учитель здатний організувати й розвивати самоосвітню діяльність учнів.

 

 

Категория: Самоосвіта вчителя | Добавил: galanat (07.01.2011)
Просмотров: 11198 | Рейтинг: 1.8/5
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Пошук


Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz